Układ przeniesienia napędu

Układ przeniesienia napędu pozwala przekazać moment obrotowy wytwarzany dzięki pracy silnika na koła pojazdu. Umożliwia to ruszenie samochodu z miejsca. Do głównych elementów układu przeniesienia napędu wliczamy koło zamachowe bądź koło zamachowe dwumasowe, sprzęgło, skrzynię biegów oraz mechanizm różnicowy znany również jako dyferencjał. Wszystkie te części wykonane są z niezwykle wytrzymałych materiałów, co pozwala na ich długotrwałe eksploatowanie.

Koła zamachowe dwumasowe, które powszechnie zaliczane są do mocno awaryjnych części samochodowych w Skodzie spisują się wyjątkowo dobrze i nie ma z nimi większych problemów. Podobnie jak w przypadku pozostałych części samochodowych przy konstrukcji poszczególnych elementów układu przeniesienia mocy konstruktorzy Skody postawili na solidność i trwałość wykonania. Również w tym elemencie czeski koncern dąży do innowacji. Pierwszym modelem Skody, w którym zastosowano elektrohydrauliczne sprzęgło Haldex była Skoda Yeti. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na efektywne wykorzystywanie napędu 4×4. W normalnych warunkach drogowych około 96% momentu obrotowego przekazywane jest na przednią oś. Tylna oś jest uruchamiana jedynie wtedy, gdy samochód wpadnie w niekontrolowany poślizg. Takie rodzaje sprzęgieł są montowane jedynie w pojazdach klasy SUV oraz autach terenowych.

Koło zamachowe do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/kolo-zamachowe,skoda,100057-106.html

Tarcze sprzęgła do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/tarcza-sprzegla,skoda,100053-106.html

Docisk sprzęgła do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/docisk-sprzegla,skoda,100052-106.html

Sprzęgło kompletne do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/sprzeglo-kompletne,skoda,100051-106.html

Skomentuj