Części do Skody

Zawieszenie

Skoda to producent samochodowy, którego modele są najchętniej kupowanymi autami w Polsce. Nasz rodzimy rynek motoryzacyjny jest niezwykle wymagający dla samochodów oraz kierowców ze względu na zmienne warunki atmosferyczne oraz trudne warunki drogowe – liczne dziury w jezdni, pęknięcia i koleiny. Pomimo tych wszystkich utrudnień Skoda na polskich drogach radzi sobie bardzo dobrze. Polacy niezwykle cenią sobie komfort podróżowania. Miękkie zawieszenie zastosowane w większości rodzinnych modelów Skody zapewnia wygodę oraz przyjemność z jazdy. Wyjątkowym atutem czeskiego koncernu jest niska awaryjność takich modeli jak Skoda Felicia, Octavia, Superb czy Fabia. Dodając do tego powszechną dostępność do części zamiennych oraz ich niską cenę otrzymujemy odpowiedź, dlaczego Skoda jest tak chętnie kupowanym pojazdem w Polsce.

Amortyzatory do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/amortyzatory,skoda,100121-106.html

Sprężyny zawieszenia do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/sprezyny-zawieszenia,skoda,100113-106.html

Wahacze do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/wahacz,skoda,100571-106.html

Łożyska kół do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/lozysko-kola,skoda,100579-106.html

 

Układ hamulcowy

Samochody Skody słyną z niezawodnego układu hamulcowego. Klocki, tarcze oraz zaciski hamulcowe, w które fabrycznie wyposażone są pojazdy czeskiego koncernu potrafią służyć przez wyjątkowo długi czas. Pamiętajmy jednak o regularnym kontrolowaniu stanu układu hamulcowego, gdyż jego niewłaściwe działanie może mieć bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo. Jedynie sprawny układ hamulcowy pozwoli nam spokojnie dojechać do celu. Najnowsze modele Skody, wśród których można wyróżnić Skodę Citigo zasłynęły także z rewolucyjnych rozwiązań w dziedzinie hamowania. Citigo wyposażone w pakiet Green Tec potrafi odzyskiwać energię wytworzoną podczas hamowania co pozwala na realne zmniejszenie poziomu spalania paliwa.

Klocki hamulcowe do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/klocki-hamulcowe,skoda,100030-106.html

Tarcze hamulcowe do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/tarcze-hamulcowe,skoda,100032-106.html

Bębny hamulcowe do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/beben-hamulcowy,skoda,100033-106.html

Szczęki hamulcowe do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/szczeki-hamulcowe,skoda,100031-106.html

Zacisk hamulcowy do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/zacisk-hamulcowy,skoda,100807-106.html

 

Układ przeniesienia napędu

Układ przeniesienia napędu pozwala przekazać moment obrotowy wytwarzany dzięki pracy silnika na koła pojazdu. Umożliwia to ruszenie samochodu z miejsca. Do głównych elementów układu przeniesienia napędu wliczamy koło zamachowe bądź koło zamachowe dwumasowe, sprzęgło, skrzynię biegów oraz mechanizm różnicowy znany również jako dyferencjał. Wszystkie te części wykonane są z niezwykle wytrzymałych materiałów, co pozwala na ich długotrwałe eksploatowanie. Koła zamachowe dwumasowe, które powszechnie zaliczane są do mocno awaryjnych części samochodowych w Skodzie spisują się wyjątkowo dobrze i nie ma z nimi większych problemów. Podobnie jak w przypadku pozostałych części samochodowych przy konstrukcji poszczególnych elementów układu przeniesienia mocy konstruktorzy Skody postawili na solidność i trwałość wykonania. Również w tym elemencie czeski koncern dąży do innowacji. Pierwszym modelem Skody, w którym zastosowano elektrohydrauliczne sprzęgło Haldex była Skoda Yeti. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na efektywne wykorzystywanie napędu 4×4. W normalnych warunkach drogowych około 96% momentu obrotowego przekazywane jest na przednią oś. Tylna oś jest uruchamiana jedynie wtedy, gdy samochód wpadnie w niekontrolowany poślizg. Takie rodzaje sprzęgieł są montowane jedynie w pojazdach klasy SUV oraz autach terenowych.

Koło zamachowe do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/kolo-zamachowe,skoda,100057-106.html

Tarcze sprzęgła do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/tarcza-sprzegla,skoda,100053-106.html

Docisk sprzęgła do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/docisk-sprzegla,skoda,100052-106.html

Sprzęgło kompletne do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/sprzeglo-kompletne,skoda,100051-106.html

 

Układ chłodzenia

Układ chłodzenia jest odpowiedzialny za utrzymywanie prawidłowej temperatury pracy jednostki napędowej. Jedynie właściwa temperatura silnika umożliwia jego wydajną i ekonomiczną pracę. Do najważniejszych elementów układu chłodzenia zaliczamy chłodnicę wody, pompę wody, termostat oraz wentylator. Skuteczne chłodzenie nie byłoby możliwe bez zastosowania odpowiedniego czynnika chłodzącego. W większości samochodów Skody stosowane są aluminiowe chłodnice wody, które są doskonałym przewodnikiem ciepła. Najważniejszą czynnością eksploatacyjną powiązaną z układem chłodzenia jest wymiana czynnika chłodzącego z letniego na zimowy przed nadejściem ujemnych temperatur. Zimowe płyny chłodnicze posiadają wyższe stężenie glikolu etylowego przez co są odporne na niskie temperatury. Niektóre modele Skody zostały wyposażone również w chłodnice oleju, które mają za zadanie schładzanie oleju silnikowego, oleju przekładniowego oraz płynów układu wspomagania kierownicy. Najczęściej montowane są bezpośrednio przy misce oleju. Oprócz chłodzenia za pomocą cieczy wyróżniamy również chłodzenie powietrzem. Za ten rodzaj chłodzenia odpowiedzialny jest intercooler znany także jako chłodnica doładowania. Stosowana jest w silnikach spalinowych z doładowaniem, a służy do zwiększenia mocy i wydajności jednostki napędowej.

Chłodnice wody do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/chlodnice-wody,skoda,100103-106.html

Chłodnice oleju do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/chlodnica-oleju,skoda,100108-106.html

Pompy wody do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/pompa-wody,skoda,100091-106.html

Termostaty do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/termostat,skoda,100095-106.html

 

Filtry

Filtry stosowane w motoryzacji mają na celu oczyszczanie cieczy oraz powietrza z rozmaitych zanieczyszczeń (pyłów, drobinek kurzu itp.). Wyróżniamy wiele rodzajów filtrów – oleju, powierza, paliwa, płynu chłodzącego oraz filtr cząsteczek stałych. Skoda przy produkcji swoich pojazdów korzysta jedynie z najwyższego rodzaju filtrów, które skutecznie blokują dostęp niepożądanych zabrudzeń. Na tle wszystkich filtrów nieco inne zadanie ma filtr oleju, który odpowiedzialny jest za usuwanie wszelkich nieczystości powstałych w trakcie pracy jak pozostałości po niespalonym paliwie, produkty utlenienia itp. Filtry samochodowe powinno się wymieniać regularnie, według zaleceń producenta. Inżynierowie Skody zalecają wymianę wszystkich filtrów co roku. Pamiętajmy, że w przypadku wymiany filtru oleju należy wymienić również sam olej.

Filtr oleju do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/filtr-oleju,skoda,100259-106.html

Filtr paliwa do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/filtr-paliwa,skoda,100261-106.html

Filtr powietrza do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/filtr-powietrza,skoda,100260-106.html

Filtr kabinowy do Skody:
http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/filtr-kabinowy-przeciwpylkowy,skoda,100263-106.html

Comments are closed.