Skoda Octavia to jeden z najpopularniejszych samochodów czeskiego koncernu. Auto należy do klasy pojazdów kompaktowych i produkowane jest nieprzerwanie od 1996 roku.
Skoda Octavia I
Samochód oferowany był w zestawieniu z popularnymi silnikami Volkswagena. Sporym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza jednostki napędowe zasilane olejem napędowym – wszystkie o pojemności 1,9 litra. Były one dostępne w zakresach mocy od 68 do 131 koni mechanicznych.
Skoda Octavia II
Auto oferowane było w aż dziesięciu wersjach wyposażeniowych. Podobnie jak w przypadku swojej poprzedniczki, Octavia posiadała popularne silniki znane z koncernu Volkswagena. Zdecydowano się wycofać silnik 2.0 FSI na rzecz 1.8 TSI. Po faceliftingu, który Octavia przeszła w 2007 roku silnik 1.8 TSI został zmodernizowany. Pośród silników diesla rządziły jednostki o pojemności 1.9 litra. Zdecydowana większość z nich spełniała normy spalinowe Euro4. W 2009 roku na rynku pojawiła się Octavia z silnikiem 1.6 TDI CR DPF zastępując tym samym wysłużone 1.9 TDI. Jednostka ta spełniała normy spalinowe Euro5 dzięki zastosowaniu filtru cząstek stałych oraz wprowadzeniu bezpośredniego wtrysku paliwa PCR2 (Piezo-Common Rail). W Indiach samochód oferowany jest jako Skoda Laura.
Skoda Octavia III
Najpierw auto trafiło do sprzedaży na rynku czeskim – miało to miejsce w styczniu 2013 roku. Miesiąc później samochód dostępny był w salonach niemieckich, a w marcu poznaliśmy ceny Skody Octavii III przeznaczonej na polski rynek motoryzacyjny. Podczas zbliżającego się Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie światło dzienne ma ujrzeć Skoda Octavia w odmianie nadwozia kombi. Samochód obecnie dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych – Active, Ambition oraz Elegance. W Polsce najtańsza odmiana Skody Octavii kosztuje 59 500 zł.
Skoda Octavia – opinie
Skoda Octavia jest jednym z najchętniej wybieranych modelów czeskiego koncernu, również w Polsce. Dzięki eleganckiej linii nadwozia, sporej przestrzeni bagażowej oraz niezawodnym silnikom pochodzącym od Volkswagena samochód jest liderem w swoim segmencie. Dodając do tego komfort podróżowania jaki zapewnia czeskie auto w połączeniu z niewielkimi cenami w porównaniu do konkurencji otrzymujemy odpowiedź czemu dwie pierwsze generacje Octavii sprzedały się w nakładzie 3,7 miliona egzemplarzy.