SkodaBlog.pl – newsy i recenzje

Skoda Felicia

Skoda Felicia to samochód osobowy produkowany przez czeski koncern Skoda Auto w latach 1994 – 2001. Felicia została następcą wysłużonej Skody Favorit.

Skoda Felicia (1994 – 2001)

Następczyni Skody Favorit została niemal w całości zmieniona w porównaniu do swojej poprzedniczki. Podstawowa wersja to pięciodrzwiowy hatchback wraz z silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra z jednopunktowym wtryskiem generujący moc 54 KM. Oprócz tego Skoda Felicia była dostępna z tym samym silnikiem w wariancie mocy 68 KM oraz dwoma silnikami Volkswagena – benzynowym 1,6 (75 KM) oraz wysokoprężnym 1,9 (64 KM).

Auto zostało dobrze przygotowane od strony technicznej. Wygląd jest o wiele nowocześniejszy w zestawieniu z poprzedniczką. Felicia posiadała aluminiowy blok silnika oraz łańcuch rozrządu. W 1998 roku samochód przeszedł facelifting. Zmieniona została kolorystyka wnętrza, zmodyfikowano przedni grill oraz wprowadzono lakierowane zderzaki. W 1999 roku, wraz z wprowadzeniem następcy modelu czyli Fabii, Skodę Felicię zaczęto sprzedawać w odmianach limitowanych (jak m.in. Saga, Samba, Gemini, Perfect, Magic, Family, Space Line, Genua, Twist, Trend, Active, Mystery, Laurin & Klement). To właśnie w Felicii, Skoda po raz pierwszy opcjonalnie zastosowano opcjonalny ABS oraz poduszki powietrzne, które w najbogatszej wersji wyposażeniowej Laurin & Klement były montowane seryjnie. Łącznie sprzedano ponad 1,5 miliona egzemplarzy tego samochodu.

Skoda Felicia – opinie

Skoda Felicia to niezwykle popularny samochód czeskiego koncernu. Najlepiej świadczy o tym fakt, iż w przeciągu wszystkich lat produkcji sprzedano ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Samochód jest tani w utrzymaniu przez co idealnie nadaje się dla młodych kierowców. Silniki są mocną stroną czeskiego samochodu – być może nie są demonami mocy, ale odmiany benzynowe są wyjątkowo zwinne. Skoda Felicia jest nadal popularną propozycją na rynku wtórnym, głównie ze względu na niską cenę zakupu. Niestety modele z wczesnych lat produkcji mogą mieć problem z korozją.

Exit mobile version